هوالحق 

سلام 

امروز اخبار اعلام کرد که سربازی 2و4و6و8و10 ماه کم شده 

ما کلی خوشحال شدیم و کیفور از این همه لطف 

یکی دو تا از دوستان هم این خبر رو دادن 

ولی وقتی سری به سایت ها زدیم چیز دیگه ای دیدیم [لینک

برای ما که توفیری نداشت. 

 

چند روزی هست که مثلا قراره درس بخونم ولی.... 

 

وقتی سعدی می خونی اونم بهت میگه یواشتر 

  

از جان برون نیامده جانانت آرزوست       زنار نابریده و ایمانت آرزوست

بر درگهی که نوبت ارنی همی زنند       موری نه‌ای و ملک سلیمانت آرزوست

موری نه‌ای و خدمت موری نکرده‌ای       وآنگاه صف صفه‌ی مردانت آرزوست

فرعون‌وار لاف اناالحق همی زنی       وآنگاه قرب موسی عمرانت آرزوست

چون کودکان که دامن خود اسب کرده‌اند       دامن سوار کرده و میدانت آرزوست

انصاف راه خود ز سر صدق داد نه       بر درد نارسیده و درمانت آرزوست

بر خوان عنکبوت که بریان مگس بود       شهپر جبرئیل، مگس‌رانت آرزوست

هر روز از برای سگ نفس بوسعید       یک کاسه شوربا و دو تا نانت آرزوست

سعدی درین جهان که تویی ذره‌وار باش       گر دل به نزد حضرت سلطانت آرزوست

 

 
نظرات 5 + ارسال نظر
مینو سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ http://delneveshteha-m.blogfa.com/

چرا برای شما توفیقی نداشت؟
کنکور سخت بود.
ولی هرچی خدا بخواد. توکل به او. اگه اون بخواد حتماْ قبولم اگرم نخواد که...

انشاالله هر چی خیر باشه پیش میاد
چون سربازی ما همون 18 ماه موند

دینا سه‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 08:13 ب.ظ

چرا؟ مگه چهار ماه برای لیسانس ها کم نشده؟!

عملا نه

عارف جام پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 03:38 ق.ظ



سلام دوست خوبم.
خیلی خوشحال شدم که به وبلاگ من سر زدی.
من چند تا نکته رو خیلی شمرده یادآوری می کنم. حتما نظرت رو برام بنویس.
1- در مورد اینکه گفتم من خشت خشت بنای اعتقادی خودم رو خودم روی هم گذاشتم لازمه توضیح بدم ما در اعتقادات یک سری شناخت ها داریم . در شناخت و فهم ما هیچ تقلیدی وارد نیست.این با مبانی مدغن اصول واحده اسلام هم هیچ تنافر و تضادی نداره. یک روشنفکر هیچ وقت در شناخت هاش از کسی تقلید نمی کنه(شما رو به کتاب (روشنفکری، رازدانی و دینداری) دکتر سروش ارجاع می دم.ما فقط در یک سری مبانی فقهی باید از کارشناسش پیروی بکنیم. یک روشنفکر، علت ها معلول ها و همه شواهد رو می بینه. اصول و روش های شناخت رو هم بررسی می کنه ولی این خودشه که تصمیم می گیره . این جنبه دل انگیزه اختیار آدمه.
2- در مورد اینکه تاکید داری دینشون جذابیت نداره هم فکر می کنم تا حدی با هم هم عقیده ایم.
آن تو تو را و آن ما نیز تورا
با ما بنگویی که خصومت ز چرا؟
شما میگی این دینی که به ما معرفی می کنن جذابیت نداره. من هم توی نظر قبلی خودم گفته بودم این عدم شناخت یه بخش مهمش تقصیر متولیان فرهنگ و اعتقادات ماهاست.
ببین دوست من ما اطمینان داریم یه آفریننده ای که به مخلوقش عشق می ورزیده برای ما یه آیین گذاشته. آخرین آیین و کامل ترینش رو . مث اینه که مطمئنیم یه چشمه آب گوارا در دل یه کوه هست ولی این جوی آبی که از کنار خونه ما میگذره گل آلوده. عقلا جذابیت و گوارایی سر چشمه رو نفی نمی کنن بلکه دنبال اینن که این آب گوارا کجا گل آلود شده. یه مسیر دیگه یه نقب دیگه یه راه دیگه برای رسیدن به سرچشمه جذاب و گوارا جستجو می کنن.
مثل اسلام هم همینه. اسلام جذاب ترین آیین و روش زندگیه ولی اصلش.
من خودم به شدت شیفته تفکرات اگزیستانسیالیستی و اومانیستی هستم.
وقتی کتاب اصالت هویت بشری ژان پل سارتر رو خوندم احساس پرواز داشتم.
اما وقتی یه کم تیزبین تر نگاه می کنم می بینم اسلام خودمون همون تفکرات رو خیلی کامل تر و آسمونی تر بیان کرده. و تازه اون جاهایی رو هم که دیگه پای استدلال آدمی اونجاها می لنگیده رو خیلی الهی و و حیانی ترمیم کرده .
3- در مورد اینکه گفتی:( دینی که همیشه انسان باید مراقب باشه که کج نره،پاشو کجا بزاره،الان میره جهنم،الان آتیشش میرنن،الان سنگ میشه و هر کی بیشتر گریه کنه و ناراحت باشه بهتره و مستحق بهشت و لطف خداوند به نظرم کسی رو به جایی نمیرسونه
دین یه پیشنهاده از طرف بهترین موجودی که میتونه وجود داشته باشه و داناترین موجودی که به همه چی آگاهه
میخواد که انسان ها انسان باشند نه کمتر از اون
دروغ نباشه
ظلم نباشه
همه شاد باشن
کسی غصه ی گرسنگی نداشته باشه
و...)
یه نکته به ذهنم میرسه و اون اینکه منم باهات موافقم من توی نظر قبلیم هم گفتم که طبق این آیین الهی پیروانش باید در همه جنبه ها سرآمد باشن .
اما یک دین کامل لزوما یه آیینی که همش خوشی و خوبی و عروسی باشه نیست .یاد حرف حسین پناهی (بهشتش شاعرانه باد) می افتم که میگه (عرفان با طعم لایت) . اسلام برای تکمیل بشر تلفیقی از بهترین هاست. جنگش هم برای تکامله. گریه هاش هم برای تکامله. خوشیش هم برای تکامله. بزن و بکوبش هم برای تکامله. خوف بین صفا و مروه ش هم برای تکامله. پاتو کجا بذاریش هم همین طور.
من از اینکه با یک دوست خوب و خوش فکر مث تو آشنا شدم خیلی خوشحالم. خیلی به این نکته معتقدم که همیشه هر اثباتی با یه شک آغاز میشه.

عارف جام پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:48 ب.ظ

ممنونم. میل من:zandi_reza7@yahoo.com

دینا پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام. مسله ای نیست از بحثی که با عارف جام داشتید تو بلاگم استفاده کنم؟

خواهش میکنم
خوشحال هم میشم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد